Хубаво е да знаеш, че си безсмъртен. Следователно, обикновено никой не възразява срещу идеята за безсмъртието на душата. Но щом се стигне до поредица от прераждания, неизбежни за всеки от нас, веднага се чува: „Не може да бъде!“
Трудно ни е да приемем възможността да се родим в напълно непредставимо тяло на куче или прасе. Ние обаче може би сами поръчваме бъдещото си раждане...
Идеята за прераждането или прераждането на душата по-често от други предизвиква противоречия и изненада в обществото. Душата е безсмъртна и от живот в живот тя просто сменя телата си. И се оказва, както в песента на В. Висоцки: „Може би тази опърпана котка беше негодник, но този мил човек беше добро куче!“ Поетът обаче сгреши, като каза, че тази идея е „изобретена от индусите“.
Прераждането в световните религии
Доктрината за прераждането на душата е призната от древните мистични школи на Египет, Гърция и Близкия изток. Прераждането е една от основните концепции на индуизма, будизма, джайнизма, сикхизма, зороастризма, африканската космология и вярванията на американските индианци.Идеите за прераждането също са близки до християнството, например идеите за прераждането на душата са защитавани от християнския философ Ориген (185-254), когото Енциклопедия Британика нарежда на второ място по значение след Свети Августин сред отците на Църквата . Той пише: „Някои души, склонни да вършат зло, след като са изживели времето, определено за човек, се преместват в телата на животни и след това се спускат към вегетативно съществуване. Следвайки обратния път, те се издигат и си възвръщат Царството Небесно.”
„Душата, падайки ту в едно същество,
ту в друго, движи се в кръг,
предписано от необходимост."
Споделя Древногръцкият учен Питагор
В ранното християнство идеята за прераждането не е отречена. Той е признат от много основатели на християнската църква, като Климент Александрийски (150-220 г.), Юстиниан Мъченик (100-165), Св. Григорий Нисийски (257-332), Св. Йероним (340-420 г.). gg).
Но най-подробното и убедително прераждане е описано във Ведите. В Бхагавад Гита Кришна заявява:
"Този, който е роден, непременно ще умре и след смъртта ще се роди отново."
Днес учените, използвайки метода на регресия, тоест като потапят човек в хипнотичен сън, му помагат да си спомни предишните си прераждания, които след това се проверяват с помощта на запазените архивни данни.Така идеята за прераждането намира научно потвърждение. И накрая, какво, ако не опит от минал живот, обяснява наличието на вродени способности и таланти у човека (за езици, музика, рисуване и т.н.).
Тайните на прераждането
Въпросът се прокрадва: възможно ли е по някакъв начин да се повлияе на този процес, за да се избегне съдбата да станеш дърво или нечие добро куче в по-късен живот? Бхагавад Гита разкрива тайната на прераждането.
„За какво състояние си мисли човек в момента на смъртта си,
това състояние ще достигне в следващия живот.”
"Бхагавад Гита"
Тайната на прераждането се основава на факта, че в момента на смъртта в съзнанието на човек проблясва картина на целия му живот и това, към което е бил най-привързан, остава доминантното, което определя бъдещото му въплъщение. Ако най-голямата привързаност е била например сексът, тогава бъдещото тяло ще бъде избрано, като се има предвид, че ще бъде най-удобно да се отдадете на сексуални удоволствия в него. Както знаем, човешкото тяло не е от най-съвършените в това отношение. Животните, да речем кучета или маймуни, имат много повече възможности в това отношение.Като цяло, каквото и материално тяло да получи живо същество, то ще изпита страданията, причинени от раждане, болест, старост и смърт. Човешката форма на живот обаче предоставя на душата възможността да излезе от цикъла на раждане и смърт и да се прероди във вечен живот, изпълнен със знание и блаженство.
Подсказка как да се постигне това е в същата Бхагавад-гита, където Кришна, Върховната Божествена Личност, казва: ще се върне при Мен” (глава 11, текст 55).
Прераждането и съвременните учени
Излизането на съзнанието (душата) от тялото е реалност, изследвана и призната от много учени по света, които са изучавали феномена на клиничната смърт. Това се потвърждава от учени като:
• Професор Р. Муди (книга "Живот след живота"),• Госпожица. Норбеков, психолог Карл Юнг (книга "Спомени, сънища и размисли"),
• MD Елизабет Кюблер-Рос, Кенет Ринг, К. Тарт (Калифорнийски университет),
• Р. Морис, директор на Института за мозъка на Руската академия на науките академик Н. П. Бехтерева и много други. А ето и заключенията на представителите на Американската психиатрична асоциация, формулирани на една от срещите в Сан Франциско:
• При напускане на тялото има не просто усещане за отделяне на съзнанието от тялото. Съзнанието се отделя в своята цялост, така че това, което се случва, по-доброe може да се определи като усещане за пълно отделяне на личността.
• Личността в своята цялост, включително функциите на наблюдение и възприемане, преминава в различна пространствена позиция, а материалното тяло в същото време изглежда обездвижено и „изгубило съзнание“.
Древногръцкият учен Питагор говори за преселването на душите като за обичайно явление.
Коментари
Публикуване на коментар